Ο Αυστριακός αλεξιπτωτιστής ελεύθερης πτώσης Φέλιξ Μπαουμγκάρτνερ έκανε χθες ένα άλμα από ύψος 21.818 μέτρων στην περιοχή Ρόζγουελ του Νέου Μεξικό στις Η.Π.Α. Το άλμα ήταν δοκιμαστικό και έγινε στα πλαίσια της
προετοιμασίας που κάνει ο Μπαουμγκάρτνερ για να κάνει άλμα από την άκρη του διαστήματος, όπου ελπίζει πως θα καταφέρει να σπάσει το φράγμα του ήχου με το σώμα του αλλά και να καταρρίψει το ρεκόρ για τη μεγαλύτερη ελεύθερη πτώση.
Μονάχα άλλοι δυο άνθρωποι έχουν κάνει ελεύθερη πτώση από τόσο ψηλά: ο Αμερικανός Τζο Κίττιντζερ που κατέχει το ρεκόρ με 31.500 μέτρα το 1960, και ο Ρώσος Γιεβγκένι Αντρέεβ.
Η ελεύθερη πτώση του Μπαουμγκάρτνερ διήρκησε 3 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα. Έφτασε τελική ταχύτητα 586 χιλιομέτρων την ώρα και άνοιξε το αλεξίπτωτό του στα 2.405 μέτρα.
Ο Μπαουμγκάρτνερ πέταξε σε ύψος 21 χιλιόμετρα μέσα σε έναν ειδικό θαλαμίσκο που κρεμόταν από ένα αερόστατου ηλίου. Ο θαλαμίσκος χρειάστηκε 5 χρόνια για να αναπτυχθεί και ζυγίζει 1.315 κιλά με πλήρες φορτίο. Θα λειτουργήσει ως ζωτικό σύστημα υποστήριξης για τον Μπαουμγκάρτνερ στην σχεδόν τρίωρη άνοδό του στα 36,000 μέτρα, που είναι ο στόχος του αργότερα φέτος.
Αιωρούμενος 46 μέτρα κάτω από το αερόστατο, ο θαλαμίσκος θα προστατεύσει τον Μπαουμγκάρτνερ από τις ακραίες θερμοκρασίες της στρατόσφαιρας και θα του προσφέρει σταθερή πίεση και οξυγονωμένο περιβάλλον κατά τη διάρκεια της ανόδου του, ώστε να αποφευχθεί η νόσος αποσυμπίεσης. Το όχημα θα λειτουργεί επίσης ως σταθερή βάση για το βήμα του προς την ελεύθερη πτώση.
Το αφιλόξενο περιβάλλον αποτελεί ισχυρή πρόκληση για τα ηλεκτρονικά συστήματα, τις ραδιοεπικοινωνίες και τα συστήματα κάμερας, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του θαλαμίσκου. Με επικεφαλής τον Art Thompson, τεχνικό διευθυντή της αποστολής, ο θαλαμίσκος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στη Sage Cheshire Aerospace, Inc. στο Λάνκαστερ της Καλιφόρνια. Κορυφαία μυαλά στην αεροδιαστημική μηχανική συνεργάστηκαν για να παράγουν ένα όχημα ικανό να ολοκληρώσει την αποστολή, καθώς και να καταγράψει πολύτιμα επιστημονικά στοιχεία που θα προάγουν την αεροδιαστημική έρευνα.
Μόλις ο θαλαμίσκος ολοκληρώσει την ανάβαση και ο Baumgartner ολοκληρώσει με ασφάλεια την έξοδό του, ένα τηλεχειριζόμενο σύστημα θα ενεργοποιηθεί και θα απελευθερώσει τον θαλαμίσκο από το αερόστατο. Οδηγούμενο από ένα σύστημα GPS, ένα αλεξίπτωτο ανάκτησης θα οδηγήσει την κάψουλα αργά πίσω στη Γη, όπου τα στοιχεία θα μπορούν να εξαχθούν και να αξιολογηθούν.
Η επιστημονική ομάδα της αποστολής προτίμησε έναν σφραγισμένο θαλαμίσκο αντί για μια «γόνδολα», όπως είχε χρησιμοποιηθεί από τον τρέχοντα κάτοχο του ρεκόρ, τον Joe Kittinger, όταν πήδηξε από ύψος 31.333 μέτρων το 1960. Το επιπρόσθετο ύψος στην αποστολή του Red Bull Stratos, σημαίνει ότι υπάρχουν εκθετικά μεγαλύτεροι κίνδυνοι από την έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες, τη στέρηση οξυγόνου και τη χαμηλή πίεση του αέρα. Ο σφραγισμένος θαλαμίσκος θα προστατεύσει τον Baumgartner, ο οποίος θα φουσκώσει τη στολή πλήρους πίεσης, μόνο όταν θα ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τον θαλαμίσκο.
Στοιχεία για τον Θαλαμίσκο
Κατασκευή: Ο σχεδιασμός του θαλαμίσκου περιλαμβάνει τέσσερα βασικά εξαρτήματα: την σφαίρα πίεσης, το κουβούκλιο, το περίβλημα και την βάση.
Σφαίρα Πίεσης: Η σφαίρα πίεσης, με διάμετρο τάξεως 1,8 μέτρων, περιέχει το σύστημα ελέγχου της πτήσης και των οργάνων και μέσα σε αυτή θα βρίσκεται ο Baumgartner κατά την διάρκεια της ανόδου. Το εσωτερικό της σφαίρας πίεσης θα βρίσκεται υπό πίεση τάξεως 0.5 ατμοσφαιρών, ισοδύναμο με 4,877 μέτρα πάνω από τα επίπεδα της θάλασσας, για να μειώσει τον κίνδυνο ναυτίας εξαιτίας της αποσυμπίεσης κατά την άνοδο, χωρίς να απαιτείται να φουσκώσει ο Felix την στολή πίεσης του.
Κουβούκλιο: Το κουβούκλιο περιβάλλει τη σφαίρα πίεσης και υποστηρίζει ολόκληρο τον θαλαμίσκο. Κατασκευάστηκε από την ένωση σωλήνων / αγωγών αεροσκαφών από χρώμιο και μολυβδαίνιο, ένα ισχυρό κράμα χάλυβα που χρησιμοποιείται συχνά στους μηχανοκίνητους αγώνες και την αεροδιαστημική βιομηχανία. Το πλαίσιο του κουβούκλιου είναι το σημείο στο οποίο ο θαλαμίσκος συνδέεται με το αερόστατο και θα μεταφέρει το φορτίο για το σύστημα αλεξίπτωτου και της προσγείωσης του θαλαμίσκου.
Περίβλημα: Το εξωτερικό περίβλημα, 3.4 μέτρων ύψους και περιμετρικής βάσης 2.5 μέτρων, περικλείει την σφαίρα πίεσης και το κουβούκλιο. Πρόκειται για ένα αφρώδες μονωμένο τοιχίο καλυμμένο από υαλοβάμβακα και παρέχει προστασία και μόνωση από θερμοκρασίες που μπορούν να φθάσουν τους -56 ° Κελσίου ή χαμηλότερα.
Βάση και μαξιλάρια πρόσκρουσης: Η βάση, διαμέτρου 2,5 μέτρων, αποτελείται από ένα κυψελοειδές πάνελ αλουμινίου 5 εκατοστών πάχους, που προστατεύει τον θαλαμίσκο από αιχμηρά αντικείμενα κατά την προσγείωση και παρέχει στήριξη για το πλαίσιο του συστήματος ελέγχου και μπαταριών του αερόστατου. Τα μαξιλάρια πρόσκρουσης είναι συνδεδεμένα με τη βάση και είναι κατασκευασμένα από κυψελώδες χαρτί. Έχουν σχεδιαστεί για να χειρίζονται προσκρούσεις της τάξεως 8Gs. Τα μαξιλάρια πρόσκρουσης, με περισσότερες από 150 δοκιμές πτώσης στο πλαίσιο της ανάπτυξης τους, μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά και πρέπει να αντικαθίστανται μετά από κάθε πτήση.
Το εγχείρημα Red Bull Stratos, όπως ονομάζεται, είναι μία αποστολή στην άκρη του διαστήματος όπου ο Μπαουμγκάρτνερ, υποστηριζόμενος από μια ομάδα ειδικών, θα αναλάβει μία στρατοσφαιρίκη πτήση αερόστατου σε υψόμετρο πάνω από 36,576 μέτρα και θα κάνει μια απόπειρα να καταρρίψει το ρεκόρ άλματος σε ελεύθερη πτώση για να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που θα σπάσει το φράγμα του ήχου σε ελεύθερη πτώση (υπολογίζεται 1,110 χλμ./ώρα) ενώ, παράλληλα, θα προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για την ιατρική και επιστημονική πρόοδο.
skai
προετοιμασίας που κάνει ο Μπαουμγκάρτνερ για να κάνει άλμα από την άκρη του διαστήματος, όπου ελπίζει πως θα καταφέρει να σπάσει το φράγμα του ήχου με το σώμα του αλλά και να καταρρίψει το ρεκόρ για τη μεγαλύτερη ελεύθερη πτώση.
Μονάχα άλλοι δυο άνθρωποι έχουν κάνει ελεύθερη πτώση από τόσο ψηλά: ο Αμερικανός Τζο Κίττιντζερ που κατέχει το ρεκόρ με 31.500 μέτρα το 1960, και ο Ρώσος Γιεβγκένι Αντρέεβ.
Η ελεύθερη πτώση του Μπαουμγκάρτνερ διήρκησε 3 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα. Έφτασε τελική ταχύτητα 586 χιλιομέτρων την ώρα και άνοιξε το αλεξίπτωτό του στα 2.405 μέτρα.
Ο Μπαουμγκάρτνερ πέταξε σε ύψος 21 χιλιόμετρα μέσα σε έναν ειδικό θαλαμίσκο που κρεμόταν από ένα αερόστατου ηλίου. Ο θαλαμίσκος χρειάστηκε 5 χρόνια για να αναπτυχθεί και ζυγίζει 1.315 κιλά με πλήρες φορτίο. Θα λειτουργήσει ως ζωτικό σύστημα υποστήριξης για τον Μπαουμγκάρτνερ στην σχεδόν τρίωρη άνοδό του στα 36,000 μέτρα, που είναι ο στόχος του αργότερα φέτος.
Αιωρούμενος 46 μέτρα κάτω από το αερόστατο, ο θαλαμίσκος θα προστατεύσει τον Μπαουμγκάρτνερ από τις ακραίες θερμοκρασίες της στρατόσφαιρας και θα του προσφέρει σταθερή πίεση και οξυγονωμένο περιβάλλον κατά τη διάρκεια της ανόδου του, ώστε να αποφευχθεί η νόσος αποσυμπίεσης. Το όχημα θα λειτουργεί επίσης ως σταθερή βάση για το βήμα του προς την ελεύθερη πτώση.
Το αφιλόξενο περιβάλλον αποτελεί ισχυρή πρόκληση για τα ηλεκτρονικά συστήματα, τις ραδιοεπικοινωνίες και τα συστήματα κάμερας, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του θαλαμίσκου. Με επικεφαλής τον Art Thompson, τεχνικό διευθυντή της αποστολής, ο θαλαμίσκος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στη Sage Cheshire Aerospace, Inc. στο Λάνκαστερ της Καλιφόρνια. Κορυφαία μυαλά στην αεροδιαστημική μηχανική συνεργάστηκαν για να παράγουν ένα όχημα ικανό να ολοκληρώσει την αποστολή, καθώς και να καταγράψει πολύτιμα επιστημονικά στοιχεία που θα προάγουν την αεροδιαστημική έρευνα.
Μόλις ο θαλαμίσκος ολοκληρώσει την ανάβαση και ο Baumgartner ολοκληρώσει με ασφάλεια την έξοδό του, ένα τηλεχειριζόμενο σύστημα θα ενεργοποιηθεί και θα απελευθερώσει τον θαλαμίσκο από το αερόστατο. Οδηγούμενο από ένα σύστημα GPS, ένα αλεξίπτωτο ανάκτησης θα οδηγήσει την κάψουλα αργά πίσω στη Γη, όπου τα στοιχεία θα μπορούν να εξαχθούν και να αξιολογηθούν.
Η επιστημονική ομάδα της αποστολής προτίμησε έναν σφραγισμένο θαλαμίσκο αντί για μια «γόνδολα», όπως είχε χρησιμοποιηθεί από τον τρέχοντα κάτοχο του ρεκόρ, τον Joe Kittinger, όταν πήδηξε από ύψος 31.333 μέτρων το 1960. Το επιπρόσθετο ύψος στην αποστολή του Red Bull Stratos, σημαίνει ότι υπάρχουν εκθετικά μεγαλύτεροι κίνδυνοι από την έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες, τη στέρηση οξυγόνου και τη χαμηλή πίεση του αέρα. Ο σφραγισμένος θαλαμίσκος θα προστατεύσει τον Baumgartner, ο οποίος θα φουσκώσει τη στολή πλήρους πίεσης, μόνο όταν θα ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τον θαλαμίσκο.
Στοιχεία για τον Θαλαμίσκο
Κατασκευή: Ο σχεδιασμός του θαλαμίσκου περιλαμβάνει τέσσερα βασικά εξαρτήματα: την σφαίρα πίεσης, το κουβούκλιο, το περίβλημα και την βάση.
Σφαίρα Πίεσης: Η σφαίρα πίεσης, με διάμετρο τάξεως 1,8 μέτρων, περιέχει το σύστημα ελέγχου της πτήσης και των οργάνων και μέσα σε αυτή θα βρίσκεται ο Baumgartner κατά την διάρκεια της ανόδου. Το εσωτερικό της σφαίρας πίεσης θα βρίσκεται υπό πίεση τάξεως 0.5 ατμοσφαιρών, ισοδύναμο με 4,877 μέτρα πάνω από τα επίπεδα της θάλασσας, για να μειώσει τον κίνδυνο ναυτίας εξαιτίας της αποσυμπίεσης κατά την άνοδο, χωρίς να απαιτείται να φουσκώσει ο Felix την στολή πίεσης του.
Κουβούκλιο: Το κουβούκλιο περιβάλλει τη σφαίρα πίεσης και υποστηρίζει ολόκληρο τον θαλαμίσκο. Κατασκευάστηκε από την ένωση σωλήνων / αγωγών αεροσκαφών από χρώμιο και μολυβδαίνιο, ένα ισχυρό κράμα χάλυβα που χρησιμοποιείται συχνά στους μηχανοκίνητους αγώνες και την αεροδιαστημική βιομηχανία. Το πλαίσιο του κουβούκλιου είναι το σημείο στο οποίο ο θαλαμίσκος συνδέεται με το αερόστατο και θα μεταφέρει το φορτίο για το σύστημα αλεξίπτωτου και της προσγείωσης του θαλαμίσκου.
Περίβλημα: Το εξωτερικό περίβλημα, 3.4 μέτρων ύψους και περιμετρικής βάσης 2.5 μέτρων, περικλείει την σφαίρα πίεσης και το κουβούκλιο. Πρόκειται για ένα αφρώδες μονωμένο τοιχίο καλυμμένο από υαλοβάμβακα και παρέχει προστασία και μόνωση από θερμοκρασίες που μπορούν να φθάσουν τους -56 ° Κελσίου ή χαμηλότερα.
Βάση και μαξιλάρια πρόσκρουσης: Η βάση, διαμέτρου 2,5 μέτρων, αποτελείται από ένα κυψελοειδές πάνελ αλουμινίου 5 εκατοστών πάχους, που προστατεύει τον θαλαμίσκο από αιχμηρά αντικείμενα κατά την προσγείωση και παρέχει στήριξη για το πλαίσιο του συστήματος ελέγχου και μπαταριών του αερόστατου. Τα μαξιλάρια πρόσκρουσης είναι συνδεδεμένα με τη βάση και είναι κατασκευασμένα από κυψελώδες χαρτί. Έχουν σχεδιαστεί για να χειρίζονται προσκρούσεις της τάξεως 8Gs. Τα μαξιλάρια πρόσκρουσης, με περισσότερες από 150 δοκιμές πτώσης στο πλαίσιο της ανάπτυξης τους, μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά και πρέπει να αντικαθίστανται μετά από κάθε πτήση.
Το εγχείρημα Red Bull Stratos, όπως ονομάζεται, είναι μία αποστολή στην άκρη του διαστήματος όπου ο Μπαουμγκάρτνερ, υποστηριζόμενος από μια ομάδα ειδικών, θα αναλάβει μία στρατοσφαιρίκη πτήση αερόστατου σε υψόμετρο πάνω από 36,576 μέτρα και θα κάνει μια απόπειρα να καταρρίψει το ρεκόρ άλματος σε ελεύθερη πτώση για να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που θα σπάσει το φράγμα του ήχου σε ελεύθερη πτώση (υπολογίζεται 1,110 χλμ./ώρα) ενώ, παράλληλα, θα προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για την ιατρική και επιστημονική πρόοδο.
skai
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου