Mε αφορμή το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η DW μίλησε με τον διευθυντή του σχεδιαστικού τμήματος της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW για το παρόν και το μέλλον των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Από το Φεβρουάριο του 2009 ο Ολλανδός Αντριαν βαν Χόιντογκ είναι διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος της BMW. Μαζί με τον ομόλογό του στη Mercedes Γκόρντεν Βάγκενερ αποτελούν την αιχμή του δόρατος του σύγχρονου σχεδιασμού στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η BMW παρουσιάζει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο όχημα, στη βάση της σειράς 1 με όνομα Active E.
Στη συνέντευξη με την Deutsche Welle ο σχεδιαστής Αντριαν βαν Χόιντογκ παραδέχθηκε ότι μάλλον θα ήταν καλύτερο να είχε σχεδιαστεί εξ αρχής ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο αντί να βασίζεται σε ένα ήδη γνωστό μοντέλο:
«Του χρόνου θα κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημά μας με το όνομα i3, το οποίο σχεδιάζεται και κατασκευάζεται εξ αρχής. Το μοντέλο που παρουσιάζουμε στη Γενεύη είναι μια μετατροπή ενός συμβατικού οχήματος σε ηλεκτρικό. Στην ουσία μπορούμε έτσι να πραγματοποιήσουμε απαραίτητες δοκιμές. Ο κινητήρας και οι επαναφορτιζόμενοι συσσωρευτές θα περάσουν στο i3, το οποίο παρουσιάζουμε στη Γενεύη ως πρωτότυπο».
Η σημασία της αεροδυναμικής στην κατανάλωση
Ο σχεδιασμός του οχήματος εξακολουθεί να παίζει καθοριστικό ρόλο για την κατανάλωση ακόμα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος της BMW αναφέρεται σε ένα άλλο πρωτότυπο:
«Στο i8 δείχνουμε τη σημασία του ντιζάιν. Το πρωτότυπο που μπορούν να το δουν οι επισκέπτες στη Γενεύη θα μπει στην παραγωγή το 2013. Πρόκειται για ένα υβριδικό όχημα με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και έναν εσωτερικής καύσεως. Αν δείτε το αυτοκίνητο αυτό θα διαπιστώσετε ότι έχουμε προχωρήσει παρά πολύ στο ζήτημα της αεροδυναμικής. Έτσι τα πίσω φώτα μοιάζουν να ρέουν προς το κέντρο του χώρου αποθήκευσης. Η ιδέα μας ήρθε στην αεροδυναμική σήραγγα».
«Τώρα κάνουμε θαρραλέα βήματα»
Ο Αντριαν βαν Χόιντογκ απάντησε και στην κριτική που δέχεται η αυτοκινητοβιομηχανία ότι δεν είναι και τόσο τολμηρή όσον αφορά το σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων:
«Στην BMW αρχίσαμε τώρα να κάνουμε θαρραλέα βήματα ιδίως στον τομέα των υβριδικών και της ηλεκτροκίνησης. Δημιουργήσαμε μάλιστα την μάρκα BMW i. Για να μειώσουμε το βάρος του οχήματος έτσι ώστε να αυξήσουμε την αυτονομία του τα αυτοκίνητα αποτελούνται εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα. Ο σχεδιασμός είναι φουτουριστικός. Τα πρωτότυπα στη Γενεύη έχουν μορφή παρόμοια με τα οχήματα που θα μπουν στην παραγωγή, η οποία ξεκινά του χρόνου. Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι το μέλλον ξεκινά του χρόνου».
skai
Από το Φεβρουάριο του 2009 ο Ολλανδός Αντριαν βαν Χόιντογκ είναι διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος της BMW. Μαζί με τον ομόλογό του στη Mercedes Γκόρντεν Βάγκενερ αποτελούν την αιχμή του δόρατος του σύγχρονου σχεδιασμού στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η BMW παρουσιάζει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο όχημα, στη βάση της σειράς 1 με όνομα Active E.
Στη συνέντευξη με την Deutsche Welle ο σχεδιαστής Αντριαν βαν Χόιντογκ παραδέχθηκε ότι μάλλον θα ήταν καλύτερο να είχε σχεδιαστεί εξ αρχής ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο αντί να βασίζεται σε ένα ήδη γνωστό μοντέλο:
«Του χρόνου θα κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημά μας με το όνομα i3, το οποίο σχεδιάζεται και κατασκευάζεται εξ αρχής. Το μοντέλο που παρουσιάζουμε στη Γενεύη είναι μια μετατροπή ενός συμβατικού οχήματος σε ηλεκτρικό. Στην ουσία μπορούμε έτσι να πραγματοποιήσουμε απαραίτητες δοκιμές. Ο κινητήρας και οι επαναφορτιζόμενοι συσσωρευτές θα περάσουν στο i3, το οποίο παρουσιάζουμε στη Γενεύη ως πρωτότυπο».
Η σημασία της αεροδυναμικής στην κατανάλωση
Ο σχεδιασμός του οχήματος εξακολουθεί να παίζει καθοριστικό ρόλο για την κατανάλωση ακόμα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος της BMW αναφέρεται σε ένα άλλο πρωτότυπο:
«Στο i8 δείχνουμε τη σημασία του ντιζάιν. Το πρωτότυπο που μπορούν να το δουν οι επισκέπτες στη Γενεύη θα μπει στην παραγωγή το 2013. Πρόκειται για ένα υβριδικό όχημα με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και έναν εσωτερικής καύσεως. Αν δείτε το αυτοκίνητο αυτό θα διαπιστώσετε ότι έχουμε προχωρήσει παρά πολύ στο ζήτημα της αεροδυναμικής. Έτσι τα πίσω φώτα μοιάζουν να ρέουν προς το κέντρο του χώρου αποθήκευσης. Η ιδέα μας ήρθε στην αεροδυναμική σήραγγα».
«Τώρα κάνουμε θαρραλέα βήματα»
Ο Αντριαν βαν Χόιντογκ απάντησε και στην κριτική που δέχεται η αυτοκινητοβιομηχανία ότι δεν είναι και τόσο τολμηρή όσον αφορά το σχεδιασμό και την κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων:
«Στην BMW αρχίσαμε τώρα να κάνουμε θαρραλέα βήματα ιδίως στον τομέα των υβριδικών και της ηλεκτροκίνησης. Δημιουργήσαμε μάλιστα την μάρκα BMW i. Για να μειώσουμε το βάρος του οχήματος έτσι ώστε να αυξήσουμε την αυτονομία του τα αυτοκίνητα αποτελούνται εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα. Ο σχεδιασμός είναι φουτουριστικός. Τα πρωτότυπα στη Γενεύη έχουν μορφή παρόμοια με τα οχήματα που θα μπουν στην παραγωγή, η οποία ξεκινά του χρόνου. Κατά κάποιο τρόπο λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι το μέλλον ξεκινά του χρόνου».
skai
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου